Mercantecs kvalitetssystem er beskrevet på Mercantecs webside her.

Herunder følger en oversigt over de vigtigste kvalitetsresultater fra 2018: 

ESB elevtilfredshed
Mercantec gennemfører tilfredshedsmålinger for alle elever i ESB samarbejdet med henblik på at kunne benchmarke uddannelserne med de andre uddannelsesinstitutioner i netværket. ESB netværket (Evaluering - Samarbejde - Benchmarking) er en sammenslutning af uddannelsesinstitutioner, og hvor formålet er at udvikle en fælles evalueringskultur.

Resultaterne af Elevtilfredshedsundersøgelserne (ETU) fra 2018 er blevet bearbejdet af evalueringsinstituttet Ennova, som omregner de afgivne scorer til et pointsystem (0-100).

Mercantecs gymnasieafdelingers overordnede elevtrivsel ses af nedenstående diagram sammenlignet med landsgennemsnit:

etu_gym_elevtrivsel_mercantec_og_landsgennemsnit_2018

Mercantecs samlede resultater for indsatsområderne for de 2 gymnasier ses af nedenstående diagram sammenlignet med landsgennemsnit:

etu_gym_indsatsomrader_2018

Indsatsområder: 
På baggrund af årets kvalitetsresultater udarbejder gymnasiet en opfølgnings- og handlingsplan for 2019.

Herunder link til gymnasiets opfølgnings- og handlingsplan (åbner i pdf). 

2018:
Midtbyens Gymnasium - opfølgnings- og handlingsplan

2017:
HHX - opfølgningsplan
HHX - handlingsplan
HTX - opfølgningsplan
HTX - handlingsplan

2016:
HHX opfølgnings- og handlingsplan 2016
HTX opfølgnings- og handlingsplan 2016

Kvalitetsresultater